•Ida

♦15 Dagar


Spindlar.

För de första så är jag som så många andra tjejer rädd för dom där äckliga små djuren med små kroppar och jätte jätte långa ben. Bygger nät överallt och är bara allmänt äckliga. Spindlar.
Usch, och jag har fått ännu mer äckel och blivit ännu mer rädd för dom nu när jag har varit med Frida som rent ut sagt hatar dom. Så nu har jag knappt ens mod att slå ihjäl en spindel.. hehe.
Äckligaste djuret jag vet. Varför ska dom finnas för? Nä usch.
 Lyckades hitta en bild på den äckligaste jag sett typ. blää

Att bli lämnad ensam.

Andra saken som jag är rädd för, dock är det där med spindlar mer fysiskt eller vad man ska säga och det här mer psykist. Eller hur man nu ska förklara. Och då kan jag säga att jag är mer rädd för det här än spindlar. För det här är nog de värsta som finns. Som kan hända.


Att bli lämnad ensam. Att vara helt ensam.
Jag har varit med om det en enda gång och jag vill aldrig gå igenom det igen! Aldrig.
Jag tror det var i sjuan. Alla vänner lämnade mig för en annan vän, för att vi bråkade. Jag betedde mig illa, det var jag fullt medveten om. Men jag visste inte att det skulle kosta mig alla mina vänner. Mina föräldrar brydde sig knappt. Jag kunde inte prata med dom iallafall. Det var knappt några lärare som märkte något. Även fast jag satt själv i klassrummet, gick själv i korridorerna och låste helst in mig på toaletten under hela rasten.
Det är en sak som jag aldrig vill vara med om igen. Jag är väl medveten om att det kan hända vem som helst, när som helst. Därför vågar jag inte prata med någon längre. Rädd för att den ska ta illa upp. Sedan lämna mig, och alla andra följer med.
Är nog detta jag är livrädd för nu. Bara för att jag just nu mår skit, och när jag mår som dåligast på dagen så kan jag göra vad som helst utan att jag för den stunden inte bryr mig. Men sen efter så fattar jag vad jag har gjort men då kan det vara försent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0