Ida

Så jävla trött på att vi hela tiden ska jämföra oss med varandra.
Så less på att se andra tjejer se ner på sig själva för att dom inte är lika snygg som du.
För att du trivs med dig själv. Men inte dom.
Alla är speciella. Dom som inte är det dom är bara som alla andra.
Istället för att jämföra oss med varandra kanske vi ska tänka på att alla inte har samma bakrund.
Inte samma föräldrar. Inte samma vänner. Inte samma utseénde.
Men vi är alla lika söta. Fina. Och vackra.
Alla är speciella. Alla har något speciellt.
Så om du inte klarar av att vara likadan som alla andra.
Kanske du ska fundera på att lära dig handskas med världen vi lever i.
För ingen kommer någonsin må bra utav att du är finare än någon annan.

Du är fin som du är. Du är speciell.
Bara var dig själv så ordnar det sig.
Ingen ska någonsin få tycka att hon är snyggare än dig.
Du är vackrare än hon.


Jag kanske inte är den snyggaste, finaste eller vackraste osminkad.
Men när jag är det så är jag iallafall mig själv.
Det är den jag vill att du ska se.
Inte den där jävla sminkdockan som bara ska finnas för att visa hur fin hon är.
Jag är vacker som jag är. Det kan ingen annan ändra på.
Du är vacker som du är. Det spelar ingen roll vad andra säger.
Lär dig handskas med dig själv och tycka om dig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0