•Ida

♦15 Dagar


Mina djur.

Är djur det bästa som finns eller? Ja helt klart. En dag utan katterna och Molly så skulle det ju vara helt meningslöst att leva. Nu dom sista dagarna, läskigt nog. Verkar det som dom känner på sig att jag mår så jäkla skit. För imorse kom Klara och la sig hos mig, 8 på morgonen, låg kvar ända tills efter jag hade gått upp, och bara låg där. Nästan som hon visste att jag hatar att ligga där helt ensam. Molly har varit världens bästa hund idag och vart med mig nästan hela dagen, nu på kvällen så kommer Bamse in och lägger sig under min "bänk" där jag har datorn, så nu ligger han där och sover. Jag klarar mig inte utan dom. Lovar er att, skaffar ni någon gång ett djur, spelar ingen roll vilket så kommer du aldrig kunna leva utan djur igen! jag har redan bestämt hur många och vilka djur jag ska skaffa när jag flyttar hemifrån. Hur ska jag annars klara mig? ♥

Mina vänner och familj.

Även fast vännerna nu förtiden är väldigt få och vi kanske inte alltid kommer överens. Så är det lika här, jag skulle aldrig klara mig utan mina vänner. Aldrig i livet. Jag vet att jag kanske inte förtjänar några så som jag har betett mig förut. Men seriöst så skulle jag inte vilja leva om dom inte fanns här idag. Jag vet vilka som är mina vänner, vilka som bara finns för att få uppmärksamhet och få reda på mitt privat liv. Så jag tänker mig för innan jag säger något nu. Det gjorde jag aldrig förut. Men är glad för att ni finns, fast ni inte alltid förstår mig. Men det har jag väl mig själv att skylla på. Familjen är samma sak. Världens bästa familj, även om vi inte alltid förstår varandra och inte alltid kommer överens med varandra. Men det är väl så det ska vara, right?
Jag älskar er alla iallafall!

Min dator & mobil.

Är väl något av dom sämsta sakerna som jag kunde ta upp här kanske, men hehe.. Lite beroende får man väl vara? Fast dock så tänker jag mycket på dom barnen som nu har det väldigt svårt i Afrika och sånt, och då får de mig och känna mig så jäkla ego. Tänk vad mycket dom går igenom, dom har inte ens vatten, inte kläder.. Och här går vi och gnäller på att det är kallt mitt i vintern när vi har tjocka kläder på oss? Att vi är törstiga och dessutom att vi slänger bort våran mat. Vad händer med våran värld egentligen? Men aja. Nu kom jag in på något helt annat men ni hajar nog grejen.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vi älskar dig också Ida och finns ALLTID här för dig <3 <3 <3

2011-08-11 @ 23:30:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0